Moto-kurzy

Vzhledem ke změně pravidel týkajících se zkoušek moto-skupin, které výrazně zvyšují nároky kladené na žadatele o řidičské oprávnění u zkoušek, a také mění provádění praktické části zkoušek, jsme nuceni změnit i nabídku kurzů těchto skupin. Před podáním přihlášky preferujeme osobní schůzku se zájemcem o výcvik sk. Am-A.

Zkouška z praktické jízdy se bude skládat ze dvou částí. V první části žadatel předvede schopnost ovládat motocykl na autocvičišti (cviky mezi kužely, vyhýbací manévr) v předepsané rychlosti, ve druhé části pak jízdu v provozu. V obou částech zkoušky bude žadatel na motocyklu sám, zkušební komisař pojede v autě za žadatelem a pokyny bude udělovat přes interkom. Zákonem stanovený minimální počet jízd zůstává sice stejný (13 hodin), vzhledem ke zvýšeným nárokům na žadatele u zkoušek jej však považujeme za nedostatečný a žadatelům bez předchozí zkušenosti s řízením motocyklu nižší skupiny doporučujeme rozšířený kurz A+.

Žadatele o řidičské oprávnění sk. AM, A1 a A2 mladší 18 let přijímáme do kurzu pouze s žádostí s úředně ověřeným podpisem zákonného zástupce.

Kurz Am je možný i ve variantě automat na skůtru Peugeot Speedfight s následným omezením řidičského oprávnění na vozidlo s automatickou převodovkou.

Výcvik na vlastním motocyklu:

Motocykl žadatele se musí nechat na místně příslušném registru vozidel dle bydliště jeho vlastníka nechat schválit jako výcvikové vozidlo (1050,- kč správní poplatek), přičemž není třeba žádná úprava motocyklu. Během tohoto schvalovacího procesu se pouze ověřuje, jestli motocykl dle TP splňuje parametry pro danou výcvikovou skupinu. Následně si žadatel přinese originál TP takto schváleného motocyklu, autoškola si jej po dobu výcviku musí přidat do registrace (již bez poplatku). Výcvik na nezbytně nutnou dobu (do dosažení samostatného zvládnutí zákl. úkonů) bude probíhat na motocyklu autoškoly vybaveného druhým ovládáním, po zvládnutí základů bude žadatel pokračovat ve výcviku na vlastním motocyklu, zkoušku bude rovněž skládat na svém motocyklu.
 

Kurzy Am, A1, A2 a A - cena 6500,- *

Standartní kurz s praktickým výcvikem v zákonem stanovené minimální délce - 13 hodin + 1 hodina navíc zdarma, tzn celkem 14hodin. Pro žadatele se zkušeností s řízením motocyklu (držitel sk. Am, nebo se zkušeností s řízením motocyklu na uzavřené dráze, např. motocross atd.)

Žadatele ve standartním kurzu čeká základní výcvik na cvičišti v míře potřebné pro zvládnutí první části zkoušek, a výcvik v provozu ve zbylé části praktického výcviku.

Kurz A+ pro skupiny Am, A1, A2 a A - cena 7900,- *

Rozšířený kurz s praktickým výcvikem v délce trvání 20 hodin pro žadatele bez předchozích zkušeností s řízením motocyklu. Obsahuje minimálně 6 hodin intenzivního výcviku na cvičišti a výcvik v provozu do naplnění 20 hodin výcviku, zdarma učebnici pravidel a moto učebnici.

* Při nástupu do kurzu bude po žadateli o ř.o. požadováno uzavřené pojištění odpovědnosti za případnou škodu způsobenou na výcvikovém motocyklu autoškoly, nebo bude požadována vratná kauce 5000,-kč, která bude po zkouškách vrácena, nedojde-li ze strany žadatele k poškození motocyklu autoškoly, nebo si žadatel na výcvik a zkoušky dodá vlastní motocykl. U sk. AM a A1 tato kauce činí pouze 1000,-kč.

Kurzy Am, A1, A2 a A na vl. motocyklu 5000,- kč

Vybavení žadatele v motokurzu

Výcvik na motocyklu a zkoušky všech motoskupin jsou náročné a nelze nikdy stoprocentně eliminovat možnost pádu z motocyklu. Z důvodu bezpečnosti žadatele a minimalizování případných následků pádu je třeba mít pro účast v kurzu potřebné vybavení. Toto základní vybavení požadují ke zkouškám i komisaři dle zkušebního řádu pro zkoušky řidičů. Přilby a další vybavení nepůjčujeme z důvodů hygienických a a v případě přilby také z důvodu potřeby přilby přesně padnoucí konkrétnímu jezdci dle velikosti a tvaru hlavy. Na přiložené fotografii je zobrazen vhodný oděv a výbava jezdce. 
 
Požadovaná základní výbava:
 
Homologovaná přilba odpovídající velikosti, v případě přilby jiné než integrální také schválenou ochranu zraku (motocyklové brýle)
Motocyklové rukavice s ochranou kloubů prstů.
 
Kalhoty ze silnějšího materiálu, např. jeansy s dlouhými nohavicemi. Samozřejmě speciální motocyklové kalhoty vítány.
Bunda s dlouhým rukávem ze silnějšího materiálu (kůže, jeansová bunda atd.). Opět ideální varianta je motocyklová bunda.
Kotníčková pevná obuv.

Aktuality

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou základem bezpečnosti. Vybavte se na zimu a ušetřete. Zimní pneumatiky nejoblíbenějších značek jako Barum, Michelin, Dunlop, Pirelli nebo Matador najdete levně na pneumatiky.cz. Pneu dodávám od 24 hodin.“